مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

لازمه رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدای گمنام، فعال‌سازی هیئت ‌‌امناست  

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: هیئت‌امنای شهدای گمنام به‌عنوان یک نهاد قانونی هرچه بیشتر فعال شود به یادمان شهید گمنام رونق بخشیده می‌شود و برنامه‌دار خواهد شد و با برگزاری برنامه‌های اثرگذار در بستر زمان، این یادمان به کانون ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ - 15August 2024

لازمه رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدای گمنام، فعال‌سازی هیئت ‌‌امناست  به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست هیئت‌امنای شهید گمنام شهر اسحاق‌آباد اظهار داشت: شهدای گمنام دارای کرامت هستند و نسبت به عاشقان و دلدادگان شهادت عنایت دارند.

وی افزود: شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند که به تعبیر امام خمینی (ره) مزارشان مطاف فرشتگان و دارالشفای مومنین است که آحاد مردم را در بر می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به گزارشی که از سوی اعضای هیئت‌امنای شهید گمنام شهر اسحاق‌آباد ارائه شد، ادامه داد: با توجه به توانمندهای محلی باید مومنانه به این حقیقت اشاره داشت که عنایت خود شهید گمنام بود که کار سنگینی به لحاظ اجرایی برای آمادسازی یادمان شهید گمنام و محیط پیرامون آن صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام صاحب اصلی حرکت جهاد و مقاومت است و شهدای والامقام نیز با تاسی به آن حضرت پرچم نهضت را بر دوش کشیدند و پا در میدان جهاد گذاشتند و به این عاقبت خوش رسیدند. باید قدردان این مجاهدت‌ها باشیم و از خداوند بخواهیم که این روند با قوت تداوم پیدا کند.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: قطعا یادمان شهید گمنام شهر اسحاق‌آباد اینگونه نخواهد ماند و آبادتر می‌شود و رونق می‌گیرد و توجه مردم به این شهید والامقام بیشتر جلب خواهد شد.

وی تاکید کرد: با میزبانی مردم شهر اسحاق‌آباد از شهید گمنام دفاع مقدس، یک نعمت به آن‌ها ارزانی و فرصت ذی‌قیمتی نصیبشان شد که باید قدر دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فعال‌سازی هیئت‌امنای شهید گمنام شهر اسحاق‌آباد و برگزاری جلسات آن به صورت منظم و مستمر، گفت: هرچه این نهاد قانونی بیشتر فعال شود به یادمان شهید گمنام رونق بخشیده می‌شود و برنامه‌دار خواهد شد و با برگزاری برنامه‌های اثرگذار در بستر زمان، این یادمان به کانون ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تبدیل می‌شود؛ بر همین اساس تمام هویت رونق‌بخشی به یادمان شهدای گمنام در گرو فعال‌سازی هیئت‌امنا است.  

سردار یوسفعلی‌زاده در بدو ورود به شهر اسحاق‌آباد با حضور در یادمان شهید گمنام این شهر با قرائت فاتحه به این شهید والامقام ادای احترام کرد.

پیکر مطهر شهید گمنام مربوط به عملیات والفجر ۹ که توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه چوارتا تفحص شده و سن تقریبی آن در زمان شهادت ۲۴ سال تخمین زده شده است نهم دی سال گذشته مصادف با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها در شهر اسحاق‌آباد تشییع و در بوستان شهید گمنام این شهر آرام گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار